Canon i błąd serwisowy 5200 lub B200 | Fakomp

Canon i błąd serwisowy 5200 lub B200

Często spotykanym błędem w drukarkach canon, zarówno nowych jak i tych starszych atramentówek jest błąd 5200. Błąd praktycznie jest równoznaczny z innymi pojawiającymi się błędami takimi jak  B200 lub w urządzeniach wielofunkcyjnych U51 U59 lub E05.

Zgodnie z instrukcją  serwisową:  „The print head temperature exceeded the specified value.”

Tłumacząc na polski, głowica się przegrzewa, uległa uszkodzeniu.

Głowica w drukarce atramentowej jest najbardziej wrażliwym elementem.

Jeśli używamy tuszy zamiennych, zwiększa to ryzyko uszkodzenia głowicy drukującej.
Tym bardziej jeśli jakość tuszu zamiennego jest marna.

Błąd ten również dotyczy atramentówek w których są kartridże, czyli nie ma oddzielnej głowicy, są kartridże z zespoloną głowicą.
Jeśli taki kartridż został zregenerowany, czyli dolano tusz, może zdarzyć się że dysze drukujące zatkają się i następstwem tego jest własnie błąd 5200.

Jak zapobiec występowaniu tego błędu?

Najlepiej używać tuszu oryginalnego, a jeśli już zamienniki, to ze sprawdzonego źródła.

A co zrobić jeżeli już pojawi się nam nieszczęsny błąd?
Niestety nie mamy wiele możliwości. Najczęściej kończy się to wymianą głowicy lub kartridża.

Uwaga:

Jeśli pojawił się błąd u51, u59 lub E05 w urządzeniu z kartridżami to niestety tylko wymiana kartridży.  99% Przypadków z tymi błędami dotyczy tylko i wyłączenie kartridży, samo urządzenie jest sprawne i po wymianie tuszu będzie działać prawidłowo.

Przy wymianie kartridża koszt jest taki sam gdy kupujemy kartridż bo skończył się w nim tusz.
Przy wymianie głowicy drukującej, niestety koszt już jest znacznie większy i często jest to w ogóle nie opłacalne.

Podsumowaując, używajmy tuszu dobrej jakości. Gdy używmy zamienników, włączajmy drukarkę przynajmniej raz w tygodniu. Samo włączenie powoduje, że drukarka wykona czyszczenie głowicy. Jeśli w drukarce znajduje się tusz zamienny, nie zaschnie w głowicy.

Tagi:, , , , , , , ,